Javul a távhőszolgáltatás megítélése

Javul a hazai távhőszolgáltatók megítélése, sőt számos új magán- és intézményi fogyasztó is bekapcsolódott a rendszerbe, főként a fővárosban - jelentette ki a Magyar Távhőszolgáltatók Szakmai Szövetségének (MATÁSZ) elnöke a szövetség kétnapos visegrádi konferenciája kapcsán tartott hétfői sajtótájékoztatón.

Fekete Csaba elmondta: az idei konferenciára is több külföldi "távhős" szakembert hívtak meg, mert a másutt működtetett modellekről szóló előadások iránymutatóak lehetnek a szakma hazai képviselői számára.

Példaként említette: Dániában profit nélkül dolgoznak a távhőszolgáltatók, ugyanakkor Finnországban piaci alapon, minél nagyobb haszonra törekedve működnek ezek a cégek.

A hazai gyakorlatról Fekete Csaba azt mondta: a szakma most arra vár, hogy véglegesítsék az elmúlt 2 évben elkészült távhőfejlesztési cselekvési tervet, erről a tervről, valamint a múlt héten megjelent új árszabályozási rendeletről is szó lesz a konferencián. Az elnök aláhúzta:  lakossági árváltozásra továbbra sem kell számítani.

Kitért arra is, hogy a szakma szempontjából fontos lenne a hosszú távú kiszámíthatóság, mert nem mindegy, hogy ha például csökkentik a költségeiket, akkor az mérsékli-e a lakossági kiadásokat. A panellakásokban élők panaszaira reagálva - miszerint igen magas a távhőszámla - Fekete Csaba hangsúlyozta: ha a lakások beszabályozása rendben van, akkor éves szinten akár pár százalékkal is olcsóbb lehet a távfűtés az egyéb fűtési módoknál. Ahol például gázkazánt üzemeltetnek, ott a kazán rendszeres felújítására is költeni kell - fűzte hozzá.

A hazai távhőszolgáltatóknak nincs miért szégyenkezniük, rendszerük nem elavult, versenyképességük javul, jelenleg 650 ezer lakossági fogyasztót tartanak nyilván - foglalta össze  a MATÁSZ elnöke a konferencia első napján elhangzottakat.