Figyelem, változás a lakásépítési támogatás igénylésénél

Változott a lakásépítési támogatás igénylése iránti kérelem benyújtásához szükséges igazolások kiadása.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a honlapján közzétett tájékoztatóban ismerteti: az otthonteremtéssel összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 71/2012. (IV.12.) kormányrendelet módosította a lakásépítési támogatásról szóló 256/2011. (XII.6.) kormányrendeletet.

A módosítás értelmében a támogatás igénylése iránti kérelem benyújtásához szükséges, legalább 180 napja folyamatos biztosítotti jogviszony meglétéről szóló igazoló okiratot a megyei kormányhivatalok egészségbiztosítási szakigazgatási szervei állítják ki, a kérelem benyújtását követő 3 munkanapon belül.

A köztartozás-mentességről szóló nemleges együttes adóigazolást továbbra is a NAV állítja ki. Az igazolás kiállítása iránti kérelem (12UK12) bármely adóigazgatóság ügyfélszolgálatán benyújtható személyesen, elküldhető postai úton vagy ügyfélkapun keresztül elektronikusan.

Nem szükséges együttes adóigazolás igénylése, ha az ügyfél szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban.

A hitelintézetek kötelesek elfogadni a rendelet április 13-tól történő hatálybalépését megelőzően a megyei kormányhivatalok egészségbiztosítási szakigazgatási szerve vagy az állami adóhatóság által kiállított igazolásokat is.