Aegon: folyamatosan növekszik a direkt biztosító díjbevétele

Az Aegon Magyarország Zrt. kizárólagos tulajdonában lévő Aegondirekt.hu Zrt. tavaly 20 százalékos növekedéssel, 260 millió forint díjbevételt ért el - közölte a biztosítótársaság az MTI-vel.

A tavalyi szerződésszám megközelítette a 17 ezret, ennek harmada volt a lakásbiztosítás. Az őszi kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban 3 ezer szerződést kötöttek, míg az utasbiztosítások száma 4800 volt. A mini vagyonbiztosításból - kerékpár, sífelszerelés, kisállat stb. - volt még jelentősebb számú szerződés, 1200 darab.

Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu vezérigazgatója az Aegon gépjármű-tulajdonosok körében végzett online felmérésének eredményeit ismertette a biztosító szerdai sajtótájékoztatóján. A kutatás megmutatta, hogy minél idősebb egy autó, annál kevésbé kötnek rá cascót, így a 8 évesnél idősebb autóknál alig 10 százalékos ez az arány, míg a teljes -  4 milliós - állomány 20 százalékának van ilyen biztosítása.

A saját hibából bekövetkező károkra fedezetet nyújtó casco biztosítás is olyan termék, amely jól értékesíthető direkt módon, azaz interneten vagy ritkábban telefonon. Ennek ellenére az Aegondirekt.hu tavaly csak 280 darabot tudott eladni belőle.

A felmérés szerint a gépkocsi-tulajdonosok 64 százaléka attól fél, hogy neki kárt okoznak, míg 8 százalék tart attól, hogy ő okoz másnak balesetet, és a saját kocsiját utána magának kell kijavíttatnia. A kocsi ellopásától 9 százalékuk tartott.